هو

 

روزی در سال ۱۹۶۶ در همایشی دربارهٔ تشیع که در دانشگاه استراسبورگ برگزار شده بود فرصتی دست داد که هانری کربن و من در نیایشگاه سن اُدیل (St. Odile) در نزدیکی استراسبورگ بر بالای تپه ای مشرف به جنگل سیاه (Black forest) آلمان کنار هم باشیم. کربن دستش را بر شانهٔ من گذاشت و گفت: دوست عزیزم! می دانی جوان که بودم درست از همین جاده به سوی آلمان سرازیر شدم تا بروم و هایدگر را ببینم اما از زمانی که فلسفهٔ ایرانی ملاصدرا ، سهروردی و مانند اینهارا شناختم ، دیگر فلسفهٔ هایدگر از چشمم افتاد چرا که در هایدگر وجود با مرگ پایان می پذیرد اما ملاصدرا کسی است که در می یابد وجود راستین و ناب آنجاست که هستی آدمی پایان می پذیرد.

 

در جستجوی امر قدسی (گفتگوی رامین جهانبگلو با سید حسین نصر) صفحه ۹۰

عکس: نیایشگاه Sainte-odile

 

هانری کربن در مسجد جمکران

هانری کربن و دیدگاه عرفای شیعه

تفسیر تائو ت چینگ و اوپانیشادها توسط علامه طباطبایی

کربن ,هایدگر ,فلسفهٔ ,  ,هانری ,پذیرد ,که در ,پایان می ,می پذیرد ,هانری کربن ,کربن و

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ARASH-TV أنارستان فعالیت های شورای دانش آموزی دیجیتال آستان مقدس امامزاده عبدالله موسی الکاظم(ع) the witcher احبار مهاجرتی فردین علیخواه؛ دکترای جامعه شناسی تیداپارس تولیدکننده ماشین های گلخانه، کشاورزی و صنعتی آموزش از راه دور